General

מוסיקה יהודית: יוחאי בן אבי – דתי מלידה

[audio:http://jewishmusicreport.com/wp-content/uploads/2012/03/yosei.mp3]

בעשור האחרון נחשף שוק המוסיקה היהודית בישראל לשלל אמנים ויוצרים בעלי תשובה, המביאים מטען מוסיקלי מהעבר הרחוק ומשלבים אותו בהווה הרוחני שלהם, יחד מפיקים מוסיקה יהודית איכותית. בשורה משמחת מביא אלינו המוסיקאי והיוצר יוחאי בן אב”י (34) ממושב הזורעים בגליל התחתון, המשיק בימים אלה אלבום בכורה משובח שעונה לשם שעה ברחוב הגליל. יוחאי הוא ‘דתי מלידה’, ובאחד השירים המרתקים באלבום הנקרא בשם זה, מתאר בשפה מליצית את תחושותיו בתור אחד שכזה.

המוסיקה היתה תמיד בעורקיו של בן אב”י, אם זה בבתים של הסבים משני הצדדים – אשכנזי ומרוקאי ואם זה בהרכב מוסיקלי מתפתח בו נטל חלק בישיבה התיכונית. בהמשך כתב והלחין שירים והופיע מידי פעם באירועים קטנים, אך הדחיפה המשמעותית החלה בשנת השבתון מההוראה בה החל ללמוד הלחנה, עיבוד וכתיבה יוצרת בבית הספר למוסיקה מזמור בגבעת וושינגטון.

האלבום שעה ברחוב הגליל מסכם תקופה של עשר שנות יצירה, באוסף משיריו המקוריים המבוצעים בסגנון הנע בין רוק לישראלי. שיריו משלבים בין מילים משמעותיות ללחן זורם וקליט, ונוגעים בנקודות אישיות וכלליות המדברות אל כל אחד. שם האלבום מסמל יותר מכל את האופי שלו: “הזמן בגליל רץ לאט יותר, לא רודפים אחרי דברים שרודפים באזור המרכז” – מסביר יוחאי.

השיר מחכה לאבא על הגעגועים של ילד קטן לאביו מטיל קצת אור על שם משפחתו המיוחד. אביו נפטר כשהיה בן שנתיים בלבד, שמו היה אברהם יצחק – לפיכך בחר לאמץ כ’שם במה’ את השם בן אב”י. השיר מבוצע בדואט עם אחיו של יוחאי, השחקן אוריאל רוזנבאום, ומעביר מסר של המשכיות ונחמה. המילים והלחנים באלבום – כולם של בן אב”י, (למעט שני שירים מהמקורות), כשעל ההפקה המוסיקלית מנצח עמרי מראד, מוסיקאי מוכשר מטבריה.

Reading next

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.